Pomoc

Na tej stronie opisane są wskazówki postępowania w razie napotkania błędów, problemów i trudności na serwerach KDR.

Krok 1: Przeczytaj uważnie

Przede wszystkim, nie znajdziesz tu odpowiedzi na pytania związane z grą w Ragnarok Online, porad, wskazówek i instrukcji gry. Tego typu informacji szukaj na forum, zwłaszcza w działach Przedszkole i Profesje, na KDR wiki oraz w Sieci. Zajrzyj też na stronę z przydatnymi linkami.

Ekipa serwerów nie udziela indywidualnie informacji na temat dostępnych na serwerach epizodów, questów i innych elementów gry ani sposobu ich działania. Tego typu informacje podawane są w newsach, a odpowiedzi na dodatkowe pytania udzielane są przez ekipę na forum w działach Ogłoszenia, eventy i nowości oraz Rozmowy z ekipą serwerów.

Ekipa nie odpowiada również na pytania o informacje, które są dostępne na stronie serwerów (np. o regulamin, dotacje, download klienta).

Kontakt z ekipą możliwy jest poprzez e-mail oraz forum.

Przy kontakcie drogą mailową obowiązują następujące zasady:

  • temat musi zawierać [nKDR] lub [DKDR], w zależności od tego, którego serwera dotyczy zgłoszenie,
  • w treści muszą znaleźć się wszystkie elementy wymagane w danej sprawie (opisane szczegółowo w dalszej części tej strony),
  • jeśli zgłoszenie dotyczy konkretnego konta musi zawierać nazwę konta,
  • jeśli zgłoszenie dotyczy konkretnej postaci musi zawierać nazwę konta i imię postaci,
  • w obu powyższych przypadkach zgłoszenie musi być wysłane z adresu e-mail, na który zarejestrowane jest konto.
Wszystkie wymagania, które stawiamy mają na celu usprawnienie rozwiązywania problemów i przyspieszenie procesu załatwiania spraw oraz udzielania pomocy. Pozwalają też wyeliminować zgłoszenia w sprawach, którymi się nie zajmujemy.

Krok 2: W jakiej sprawie potrzebujesz pomocy?

Mam problem z klientem gry (pobieraniem, instalacją, uruchamianiem, używaniem lub obsługą).
Problemy związane z klientem gry rozwiązywane są na forum w dziale Problemy techniczne. Przed napisaniem nowego tematu zapoznaj się z przyklejonym w tym dziale FAQ klienta KDR oraz oczywiście przejrzyj pozostałe tematy w poszukiwaniu rozwiązania.
Zapomniałem hasła do konta.
Skorzystaj z możliwości resetu hasła dostępnej w Control Panelu. Na adres e-mail podany podczas rejestracji konta wysłany zostanie link, w który należy kliknąć, aby zatwierdzić zmianę hasła na nowe. Hasło zostanie zmienione tylko i wyłącznie jeśli link zostanie kliknięty. Nie ma innej możliwości przypomnienia hasła.
Zapomniałem nazwy konta.
Skorzystaj z możliwości przypomnienia nazw kont dostępnej w Control Panelu. Na podany adres e-mail otrzymasz listę wszystkich kont zarejestrowanych z użyciem tego adresu. Jeśli nie pamiętasz ani nazwy konta, ani adresu e-mail to niestety nie możemy Ci pomóc. Adres e-mail służy do potwierdzenia tożsamości właściciela konta – jeśli nie masz do niego dostępu to nie możemy udzielić Ci żadnych informacji.
Zapomniałem na jaki adres e-mail zarejestrowałem konto.
Jeśli znasz hasło do konta, to możesz sprawdzić adres e-mail w Control Panelu. Natomiast jeśli nie znasz hasła do konta, to w tej chwili nie ma możliwości przypomnienia adresu, na który jest zarejestrowane konto. Po prostu musisz go pamiętać. Nie będzie to trudne jeśli będziesz zakładać konta na jeden, używany regularnie adres. Zakładanie wielu kont na jeden adres jest dozwolone i zachęcamy do tego. Nie ma żadnych powodów, by każde konto rejestrować na inny e-mail.
Zapomniałem hasła do Kafra Storage lub Bankiera.
Wyślij prośbę o zresetowanie hasła na adres gepard@kdr.net.pl. Hasło zostanie zresetowane, a Ty otrzymasz informację zwrotną.
Chcę zgłosić naruszenie regulaminu serwerów przez innego gracza.
Wyślij mail zawierający:
  • opis zdarzenia zawierający datę, godzinę, miejsce (mapę), uczestników (imiona postaci),
  • zrzuty ekranu dokumentujące zdarzenie (lub materiał wideo, ewentualnie link do pobrania),
  • wskazanie, który zapis regulaminu został złamany i przez kogo.
Obowiązują następujące dodatkowe zasady:
  • dołączone zrzuty ekranu nie mogą być w żaden sposób zmodyfikowane ani skompresowane,
  • na zrzutach ekranu musi być widoczne imię postaci, która złamała regulamin,
  • jeśli od zdarzenia do zgłoszenia upłynęło więcej niż 7 dni, zgłoszenie może pozostać nierozpatrzone – przypadki łamania regulaminu należy zgłaszać niezwłocznie.
Zgłoszenia należy wysyłać na adres gepard@kdr.net.pl. Zazwyczaj nie odpisujemy na zgłoszenia, w szczególności jeśli sprawa nie wymaga dodatkowych wyjaśnień i może być załatwiona natychmiast.
Znalazłem błąd w grze.
Przygotuj opis błędu. Opis musi się składać z dwóch części – w pierwszej opisz nieprawidłowe działanie (np. przedmiotu, skilla, questa) jakie zaobserwowałeś, a w drugiej opisz jak Twoim zdaniem powinno wyglądać prawidłowe działanie. Podaj kiedy i w jakich okolicznościach błąd występuje. Wskazane jest dołączenie w miarę możliwości zrzutów ekranu. W przypadku zgłaszania problemów z NPCem trzeba dodatkowo podać nazwę NPCa (widoczną po najechaniu kursorem) i jego położenie (mapa i współrzędne sprawdzane komendą /where). Przygotowany opis zamieść w dziale Zgłoszenia błędów na forum lub wyślij mailem na adres:
  • malib@kdr.net.pl – jeśli błąd dotyczy skilli graczy lub potworów, statów potworów, dropu, działania przedmiotów (w tym kart),
  • gepard@kdr.net.pl – w pozostałych sprawach.
Zostałem ukarany, ale nie zgadzam się z decyzją GMa.
Od kar regulaminowych można się odwoływać. Odwołanie musi zawierać:
  • informacje o banie: login konta, datę i powód bana – wyświetlane podczas próby zalogowania się na zbanowane konto w Control Panelu,
  • możliwe do zweryfikowania argumenty świadczące o niesłuszności kary.
Odwołanie prześlij na adres malib@kdr.net.pl w ciągu 14 dni od momentu nałożenia kary.
Zniknęły mi przedmioty, zeny lub postacie.
W zdecydowanej większości przypadków nagłe zniknięcie przedmiotów, zeny lub postaci spowodowane jest działaniem osób trzecich, które posiadały dostęp do konta. Należy niezwłocznie zmienić hasło do konta. W pozostałych przypadkach zniknięcie jest spowodowane nieostrożnością gracza, np. wyrzuceniem przedmiotu na ziemię lub sprzedaniem u NPC. Ekipa serwerów nie interweniuje w przypadkach gdy gracz udostępnił konto osobom trzecim lub nie zadbał należycie o bezpieczeństwo swojego konta. Nie podajemy żadnych informacji dotyczących tego kto i co zrobił na koncie gracza ani co stało się z brakującymi przedmiotami. Nie ma też możliwości zwrotu. Proszę nie pisać do nas w przypadkach, gdy jest oczywiste, że za zniknięcie jest odpowiedzialny ktoś, kto wszedł w posiadanie hasła do konta. Mimo że jest to bardzo mało prawdopodobne, nie wykluczamy możliwości zniknięcia przedmiotów, zeny lub postaci w wyniku błędu serwera. Jeśli podejrzewasz błąd i jesteś pewny, że nikt poza Tobą nie miał dostępu do konta, napisz maila na adres gepard@kdr.net.pl zawierającego:
  • nazwy i ilość brakujących przedmiotów wraz z nazwami włożonych kart (np. Thara Frog, a nie Cranial) oraz stopniem ulepszenia (refine),
  • w przypadku zniknięcia postaci – imiona; w przypadku zniknięcia zeny – ilość,
  • listę wszystkich miejsc i komputerów, w których logujesz się na swoje konto (np. dom: laptop i PC, szkoła, praca),
  • datę i godzinę, kiedy przedmioty (zeny, postacie) ostatni raz były na koncie oraz gdzie się znajdowały (np. inventory której postaci, storage),
  • datę i godzinę, kiedy zauważyłeś brak przedmiotów (zeny, postaci),
  • czy w międzyczasie logowałeś się na konto (wchodziłeś do gry) i jeśli tak, to kiedy (daty, godziny) i skąd.
Zgłoszenia dotyczące kont, na których ostatnia zmiana hasła była przed 22 lipca 2010 r. nie będą rozpatrywane. Ekipa nie jest zobowiązana do zwrotu utraconych przedmiotów, zeny i postaci, nawet jeśli strata nastąpiła w wyniku błędu. W odpowiedzi na zgłoszenie udzielona zostanie informacja czy zniknięcie było wynikiem błędu czy też działaniem osób zalogowanych na konto oraz ewentualna informacja o zwrocie (tylko jeśli był to błąd serwera).
Pożyczyłem komuś przedmioty/zeny i nie mogę ich teraz odzyskać.
Nie interweniujemy w takich przypadkach. Nie wnikamy w żadne umowy pomiędzy graczami.
Chcę zmienić imię (nick) postaci.
Zmiana imienia postaci możliwa jest po wykonaniu questa w grze. Quest można wykonać tylko raz.
Drugim sposobem jest użycie Ticket of Identification, który jest dostępny jako nagroda za dotacje.
W innej sprawie…
Napisz maila na adres gepard@kdr.net.pl. Pamiętaj o ogólnych zasadach obowiązujących przy kontakcie drogą mailową, opisanych na początku strony.

Brak komentarzy do “Pomoc”


  • Brak komentarzy

Napisz komentarz

Musisz być zalogowany, aby dodać komentarz.

Facebook

Archiwum