Zapowiedź zmian

Zmiany cen

Ciągle rosnąca ilość zeny w obiegu nie znajduje odzwierciedlenia w ani w liczbie graczy ani w ich aktywności. Wysoki rate powoduje, że zeny jest łatwo zdobyć, a nie ma na co ich wydać. W związku z tym podjęliśmy decyzję o podniesieniu cen, aby wyrównać proporcje między przypływem zeny (z lootu), a ich odpływem (kupno przedmiotów i opłaty u NPC).

Zmiana przeprowadzona zostanie w 2 etapach.

Etap I

Podniesione zostaną wszystkie ceny kupna, opłaty i inne koszty: na nKDR — 3x, na DKDR — 50x.

Etap II

Aby nie operować wielkimi liczbami, przeprowadzona zostanie denominacja: na nKDR — 3:1, na DKDR — 50:1.
Wszystkie ceny (kupna i sprzedaży), opłaty, koszty i posiadane zeny zostaną przeliczone w podanym wyżej stosunku. Kierując się Waszą opinią postanowiliśmy zrezygnować z tej części zmian.

Opisane powyżej zmiany odbędą się za tydzień w czasie przerwy technicznej.

Wasze zdanie jest dla nas najważniejsze i nie chcemy by ktokolwiek w to wątpił, więc nie będziemy upierać się przy pomyśle, który nikomu się nie podoba.
Zatem rezygnujemy z manipulowania przy cenach i zenach.

Pozostałe zmiany i zapowiedzi

  • Wyłączony został NPC od nagród za Event zimowy.
  • W tym tygodniu dodany zostanie NPC od replikacji niektórych przedmiotów przy pomocy Eitr.

55 komentarzy do “Zapowiedź zmian”


  • Chyba żyjemu w innym kraju Gepard, ponieważ nieważne co zrobicie problem pozostanie a gracze i tak obejdą ten problem poprostu część osób zamaiast siedzieć na Soilach lub na mavkach pójdzie dropić inne itemki te które można kupić u NPC i sprzeda na Vendingu taniej niż u NPC, gracz zarobi problem widziany przez GM zostanie…

    • Sprzedaż na vendingu nie powoduje wzrostu ilości zeny na serwerze. Rany, czy tak trudno zrozumieć różnicę?

      • Nie powoduje, ale powoduje że bogatsi będą mogli dalej żyć z odsetek po sprzedaniu white potów. White poty się muszą sprzedać w perspektywie czasu bo będą tańsze od tych u npc, tak więc Ci którzy mają nadmiar kasy wcale nie będą mieli jej mniej a najbiedniejsi wykończą swoje poty szybko i będą musieli kupować u tych co mieli najwięcej. Część zenów zniknie z serwera, to prawda, ale na poty trzeba będzie pracować 3 razy bardziej niż dotychczas, (zakładając wariant optymistyczny część osób będzie farmić więcej poziom zeny wyrówna się do jakiś 80% obecnego po 2 miesiącach) część graczy zostanie odstraszona zmianami a część będzie miała kłopoty z przygotowaniem do woe. Problem leży w rate, który jest zbyt duży by na nkdr dało się grać tak jak na low rate (pod względem dropu) i najcudowniejsze udziwnienia nie rozwiążą tego problemu.

  • Heh czyli jak ceny wzrosną u npc to woe całkiem umrze, teraz żeby się jakoś przygotować do woe potrzeba z 1k piasków i 1k białych potkow, czyli jakiś 1kk zeny(to nie dużo ale i tak mało komu już teraz chce się to zbierać) a po podwyżce będzie to już 3kk (mowa tu o nKDR) wiec jeśli przy pierwszej opcji zarabialiśmy na poty z lootu podczas zbierania piasków to przy drugiej musimy jeszcze 2kk wybulić (czyli wydropic) jaki w tym sens? Żaden nowy gracz nie da sobie rady z takimi cenami wręczo odstrasza skutecznie od gry na tym serwerze a starym gracza popsuje to tylko zabawę na woe (bo tylko to im pozostałodo roboty) a wszystko się sprowadzi tylko do jeszcze większego grindu i zamiast ułatwić przygotowanie do woe utrudnicie je…..

  • Moim zdaniem, dobre rozwiązanie.
    Jest po prostu utrudnienie i tyle.
    Tak jak napisał ten update nie ma wpływu na ceny itemów wystawiane przez graczy.
    Więc nie wiem czemu się nie zgadzacie xd

    Pomyśleć tylko o tym jak noobki zaczną błagać i się poniżać o troche kasy.;p

  • Bezpodstawna panika. Jeśli narzekać na ten up-date to dlatego, że nie zmieni nic prócz cyferek i uprzykrzy życie WSom.

    Jeśli zdanie “wszystkie zeny w obiegu (na postaciach, w banku) zostaną przeliczone w stosunku 3:1 na nKDR i 50:1 na DKDR” znaczy, że fizycznie zostaną nam odebrane zeny, to jest to tylko próba skrócenia czasu potrzebnego do ‘wyrobienia nowych cen’.

    Nie ważne ile masz kasy, teraz będzie trudniej ją zdobyć więc nawet gdyby Ci nie odebrali fizycznie pieniędzy to i tak z upływem czasu zjechałbyś do takiej ilości, którą jesteś w stanie zarobić. W tym przypadku jeśli potrafiłeś zarobić 1kk w ciągu godziny, teraz wkładając w to tyle samo wysiłku zarobisz 333k. Każdy będzie w stanie zarobić 3 razy mniej. Jako, że ludzie będą mniej zarabiali, ceny w vendach BĘDĄ MUSIAŁY w końcu spaść bo zwyczajnie nikt nie będzie w stanie zarobić takiej kasy. Przykładowo Orleanka spadnie ze 100kk do 333kk a taki Marc z 10kk na ~3kk. Pod koniec nic się nie zmieni, bo i tak spędzisz tyle samo czasu na zarobienie na dany item. Różnica będzie tylko w cyferkach. Jedyne co teraz będzie droższe, to FW, BW, butelki i inne rzeczy od NPCów (w ogóle wszystko, co nie zmieni swojej ceny czyli także Mammonite).

    To, jak mocno odczujecie zmiany zależy tylko od was i waszych vendów po up-date’cie (pomijając WSów i zupełnie nowych graczy ofc).

    No właśnie, to zmieni tylko cyferki więc jaki jest sens to wprowadzać?

    • Osobiście nie wierze, że itemki na rynku będą tańsze 3-krotnie. Jeśli coś było warte 100kk, teraz będzie wystawiane za 60-70 itd. Po 2 jeśli dobrze rozumiem, przedmioty będziemy sprzedawać 3 razy taniej, a kupować 3 razy drożej, więc żeby kupić itemek będzie się trzeba napracować 9 razy bardziej? I nadal nie rozumiem po co ma być ta zmiana : jak mówi Gepard, jeśli ma chodzić tylko i wyłącznie o zmianę siły nabywczej względem NPC, to chyba nie trzeba odrazu przeprowadzać denominacji, wystarczy podniesienie cen u NPC ( i tak uważam to za bezsensowne).
      Co do operowania na dużych liczbach, chyba każdy grający na KDR nie ma problemów z liczeniem, ewentualnie zawsze można użyć kalkulatora.

      • Nie, efekt jest taki, że zeruje się wszystko prócz cen sprzedaży u NPCa. Tak więc trudniej będzie zarobić dużą ilość zeny

  • No offence, ale większość z Was nie zrozumiała tego co napisałem.

    Gadacie o cenach w sklepikach graczy (na które nie mamy żadnego wpływu), o itemach za dotacje (które nie różnią się w obiegu niczym od itemów z dropu).

    Nie Chodzi tylko i wyłącznie o zmianę siły nabywczej zeny względem NPC. Relacje między graczami nas nie interesują i nie mamy na nie wpływu.

    Wszystko co opisałem sprowadza się faktycznie do jednej rzeczy: wzrosną ceny u NPCów. I tyle.
    Denominacja to zabieg techniczny, polegający na tym, że WSZYSTKIE liczby dzielimy tak samo: tak jak to było ze złotówkami w 1995. Złotówki zostały wymienione na nowe 10000:1, ale także ceny zostały obniżone 10000:1. I tu będzie tak samo (tylko że 3:1 lub 50:1).

    Nie chcemy się pozbyć nadmiaru zeny jak to ktoś napisał. Chcemy tylko wyrównać proporcje pomiędzy ilością zeny zdobywanych (a jest na to tylko jedna metoda – sprzedaż lootu) a wydawanych (i na to jest też tylko jedna metoda – zostawianie zeny u NPC). Powtarzam, zeny krążące między graczami nas nie interesują.

    Więcej napiszę na forum za jakieś 2 godziny.

    • Moze jestem jakis przyglupi, ale nadal nie widze w tym zadnych korzysci dla graczy/serwera.

      Wiecej zennies w ‘fizyczny’ sposob bedzie znikac u npcow, wyrownujac jakis magiczny ‘balans’? Fajnie, jak ktos juz wspominal wczesniej, wydatki na NPC to i tak niewielki procent wydawanej przez graczy kasy; jedyne wieksze wydatki to zakup sklepowych wp i mastel – aktywnie grajacy mvp-soil-playerzy nie odczuja zadnej roznicy, bedzie to z kolei ciosem dla mniej aktywnych woe-playerow i slabszych/nowych graczy.

      • No faktycznie nie rozumiesz.

        Zeny które krążą między graczami nie są WYDAWANE. Jedyne zeny, które są wydawane, to te, które bezpowrotnie ZNIKAJĄ z serwera (głównie wydane u NPC).

        Tak samo jak jedyne zeny, które są ZARABIANE, to te, które POJAWIAJĄ SIĘ ZNIKĄD (czyli ze sprzedaży lootu do NPC).

        Cała reszta to wtórny obieg i naprawdę mnie mało interesuje jakie ceny tam obowiązują. Są one ustalane przez graczy i nie mam na nie wpływu.

        Balans, o którym mówisz to zachowanie względnej równowagi między dopływem zeny na serwer (ja myślę tylko w kategoriach całego serwera, nie pojedynczego gracza) a ich odpływem. W tej chwili mamy zbyt DUŻY DOPŁYW zeny (wysoki rate = dużo dropu = dużo zeny za jego sprzedaż) i STANDARDOWY ODPŁYW zeny (normalne ceny u NPC).

        Efekt tego jest taki, że im dłużej gramy tym więcej na serwerze jest zeny. A jak wiadomo, im czegoś jest więcej, tym mniej jest warte. Przez to nowi gracze mają gorzej, bo nie dość, że starują od zera, to jeszcze zeny, które zbierają są warte coraz mniej.

    • Bez sens.
      WP raz na tydzień? Takie obecnie mam zapotrzebowanie na itemy od npc.
      Gep, Twoje postępowanie jest dla mnie totalnie nie zrozumiałe.

  • Można też dodać Giant Fly Wingi do asortymentu Tool Dealerów (oczywiście cena musiała by być odpowiednio wysoka).

  • Co to za bzdura z tym “nie ma na co wydawać zeny”? Zeny na Darku już od bardzo dawna przestały się liczyć jako waluta, a mimo tego jednak w dalszym ciągu za nie kupuje się yggi, edp i prawdopodobnie też ad na WoE. Nie po to ludzie zbierali XXX zeny i chcieli mieć spokój na długi czas z niezbędnikami, a tu nagle okazuje się, że zostaje nam zaledwie 2% tego co sobie uzbieraliśmy.

    Pomysł na “wyrównanie” w końcowym etapie cen w sklepikach jest równie bezsensowny, a nawet zaryzykowałbym stwierdzenie idiotyczny. U npc’a kupuje się co najwyżej fw, bw, berserki/awaki i mastele. Jest to zaledwie jakiś ułamek procentowy transakcji na serwerze i szczerze wątpie w to aby nagle yggi i edp u merchów wyrównały poziom bo ludzie nie będą wiedzieć jakie ceny podać.

    Jeżeli komuś bardzo przeszkadzają “wysokie” liczby zeny na serwerze to trzeba było wprowadzić coin’y wartościowe (np.: 1 coin = 100 mln) a nie zmieniać całkowicie symulację rynkową gry, gdzie gracze ewidentnie mogą poczuć się oszukani i ograbieni z tego co mieli.

  • Wystarczy wyłączyć drop z soili i kasy na serverze już nie będzie tak radykalnie przybywać

  • Pomysł z płaceniem bardzo sporych sumek,
    za wyciągniecie karty jest bardzo,
    ale to bardzo dobry.
    Od razu by się skurczyły finanse graczy.
    Popieram i jestem za ta propozycja .

  • Od dawna wszyscy wiedzą, że za dużo zeny na serwerze odstrasza nowych i sama polityka rynkowa jest do du…. Tak czy inaczej tego problemu nie rozwiążę się w ten sposób gdyż było myśleć o tym jak serwer ruszył a nie kłócić się o pierdółki kiedy woe. Przychylam się do propozycji Kacmana i Lososia bo tylko w ten sposób będzie na co wydawać i nikt nie straci.

    xd

  • Pomysł wydaje mi się wyjątkowo nietrafiony – ceny nie zmaleją,nie zdziwiłbym się nawet jakby wzrosły. Spójrzmy prawdzie w oczy, zeny były, są i będą ‘produkowane’ cały czas i ich liczba będzie się zwiększać, także nieustannie. Czy taka ‘denominacja’ ma się odbywać regularnie czy co? Dobrze by było żeby został wymyślony inny sposób na pozbycie się zeny z servera i przywrócenie im wartości, teraz już mamy w dużej mierze handel wymienny a co będzie po tej operacji? Po dupie dostaną gracze PvM którzy siedzą np. na Mavkach i sprzedają loot do NPC żeby zarobić na upragnioną Ulleskę.

  • “przeprowadzona zostanie denominacja 50:1 na DKDR”
    Ładnie robicie ….
    To ja sie wg pytam co to kogo obchodzi czy ktos ma wiecej czy mniej kasy.
    Wszystko sie teraz rozchodzi o dot item. Sa gracze którzy wyslali hajs zeby nie tylko kupic sobie item ale tez sprzedac drugi egzemplarz za niezła sumke zeby zylo sie lepiej.
    Gracze maja w bankach po x mld i teraz to od tak sobie straca juz widze jak gracze beda sie wynosic bo stracili cos na co pracowali sporo dni czasami nawet nocy.
    Ale najlepiej rozpiepszyc to wszystko jednym nietrafionym pomyslem.

  • kto by pomyślał, że denominacja będzie bez zapowiedzi i to na dodatek wcześniej niż euro 😀
    mam nadzieje że donaty będą płacone w euro…

  • Myślałem, że administracja już wie co potrzeba graczom i czego my oczekujemy od administracji. Niestety myliłem się całkowicie. Pomysł niczego nie zmieni, a tylko odbierze chęć gry graczom bogatszym. Co z ludźmi którzy zarabiali na itemach z dotacji?
    Pomysł całkowicie nie trafiony.

    Może by wprowadzić dodatkowe opłaty za upgrade, enchant +1% – 1kk 2% – 4kk i tak w górę.

  • Bardzo głupi i beznadziejny pomysł.
    Mam nadzieję, że administracja wycofa się z niego jak najszybciej :/

  • To jest po prostu jakis absurd zmniejszyc zeny graczom a ceny itemow i tak nie spadna
    gracze jak sprzedawali drogo tak beda dla mnie to jest jeden wielki epicki fail mimo ze mam tylko 10m i wspułczuje osobom ktore maja grube miliony

    niby jak to ma wplynąc na ceny itemow sprzedawanych przez graczy ?
    teraz jedynym sposobem na zarobek beda soile bo nikt nie bedzie dropil h*** wie ile matsow by kupic varianty ck eq z szatana
    morze odrazu nasz sensowny GM zrobi wipe i tyle bo do tego prowadzi to na pewno nie przyciagnie graczy tylko ich odstraszy

    naprawde zaczelo juz byc fajnie na kdr eventy fajne woe itp

    poprostu gratuluje pomyslu administracji i osoba bedacym za tym glupim failem =]

    Pozdrawiam Ren

  • No to by było na tyle z grania w RO, a miło było pograć po 3 latach przerwy. Życzę dalszych tak owocnych pomysłów w tworzeniu serwera GM’om. Mam również nadzieję, że reszta postąpi tak samo może to nauczy pewne osoby rozumu… Cóż to Polska wszędzie to samo nawet w grach… eh…

  • Beznadziejny pomysł, choćby ze względu na PR.

    Dodam, że dziś wszyscy będą wydawać swoje pieniądze na white, red poty, mastele, flywingi oraz zaczną masowo wykupować wszystko co ma choćby minimalną wartość na rynku. Potem nastąpi krach cenowy i będą 3 razy bogatsi niż byli (innymi słowy zachowają wszystkie swoje pieniądze), sprzedając white poty po cenach np 95% ceny za jaką będzie można je nabyć u npc. Taka zmiana miała by sens gdyby była niezapowiedziana, choć pewnie i tak wywołała by rozruchy straszliwe. W związku z tym że sam ją zapowiadasz, sam nie jesteś chyba pewien tego co robisz. Zmiana rzeczywiście uderzy z całym impetem w nowych graczy i w najbiedniejszych. Bogatym zeny nie są specjalnie potrzebne bo mają już pełne eq.

    Jedyne co można zrobić to dodać nowe metody wydawania kasy – loterie, mvp roomy, jakieś pvp training roomy gdzie gracze muszą walczyć na mapach zamkowych z falami swoich klonów na przykład, guild housy z kupowalnymi npcami i ulepszeniami.
    Ew Zmienić drop soili na mniejszy.

    • “pvp training roomy gdzie gracze muszą walczyć na mapach zamkowych z falami swoich klonów na przykład”

      Całkiem niezły pomysł, serio. To byłby niezły trening, aby pokonać przeciwnika najpierw trzeba pokonać swoje słabości. Dobry materiał na event lub custom.

    • Podpisuje się pod słowami Ryby :)ale jeśli mowa o soilach to wolał bym prywatną mapę do tego za odpowiednią zapłatę w zeny czy to donate :)Nie psuj mi zabawy i tak są męczące.

  • A może np. zrobić jakiegoś npca, który sprzedawałby STARE itemy z dotacji, które już są nieosiągalne? Oczywiście za odpowienio wysoką cenę (wcześniej itemy były sprzedawane 10zł=30mln, może teraz taki itemek 60mln albo i więcej?). Przyznam szczerze, że sama chętnie kupiłabym parę itemków z dotacji, które niestety “wyszły” z dotacyjnego sklepiku, zanim wróciłam do ro :<

    • +1, z chęcią kupiłbym np. PCH albo Gangster Scarf, no ale to limitowane itemy, więc raczej nie powinno się ich normalnie sprzedawać 😛 Gracze, którzy nabyli je w stary sposób (poprzez kupno za pln bądź od innych graczy) mogliby czuć się oszukani.

      • Myślę że raczej by to nikomu nie przeszkadzało gdyby były po 100kk+, no ale wtedy dużo ludzi by na to zenów nie wydało i tak (2-3 osoby?).

      • Dla tego cena powinna być dużo większa niż rynkowa – żeby tylko desperaci je kupowali.

  • Rewelacja, bede musial wydac wszystkie zeny na white poty, etc..;p

  • Nie rób tego. To nic nie zmieni, a jak zmieni to na gorsze. Bogaci i tak wiedzą jak zarobić. A tacy jak ja co ciułają 1kk w miesiąc zostaną bez grosza. W dodatku ceny wszystkiego wzrosną niebotycznie i znowu nikogo nie będzie stać! Ludzie tylko się zniechęcą i przestaną grać. Jeśli nie odpowiada polityka pieniężna to wprowadź jakieś zasady typu taki itemek nie może być sprzedawany za cenę wyższą niż …
    Zabierając pieniądze rozwalisz kruchy rynek, który obecnie mamy i ludzie, którzy powoli wracali znowu się wyniosą.

  • Popieram Witnesa. Poza tym, system ten sam w sobie jest niesprawiedliwy, bo ci, co grają najwięcej będą najbardziej stratni. Przykład: ja mam 1mln, po zmianach będę mieć 333k – stracę 666k. Ktoś inny, kto gra aktywniej, ma 1mld zeny, po zmianach będzie mieć 333mln – straci 666mln!

    • Myślę, że można by zaproponować pomysł z matsami, bo powinien napewno sprawić, że kasa na nKDR będzie bardziej przydatna. Tylko czy skoro będą Eitry, Gepard zgodziłby się na taki pomysł gdyby miał poparcie?

      • A co z aukcjonerem w Pronterze? Masa osób ostatnio chce kupić (wydać zeny)różne rzeczy, których w sklepikach po prostu nie ma. Może Gepard kontynuowałby akcję sprzedawania itemów stworzonych przez GMa na aukcjach? Z kart chociażby matyry, EDki, marce, raye, GF. Może zamiast zabierać zeny, lepiej stworzyć więcej możliwości do ich wydawania. Może jakiś temat na forum w tej sprawie?

        • To jest o wiele lepszy pomysł. Lepiej wydać te zeny.

          • Można wprowadzić wyciąganie kart z eq za zeny – cena 20-30kk zależnie od typu karty.

  • Boże najgłupszy pomysł jaki kiedykolwiek słyszałem. Zróbcie wipe jak jest za dużo kasy albo tylko tym co maja jej za dużo zmniejszcie np tak od 500kk wzwyż.

  • Pomysł zdecydowanie mi się nie podoba i mam tylko nadzieję, że administracja najpierw zrobi ankiete w tej sprawie. Rosnąca ilość zenów jest czymś jak najbardziej normalnym, problemem jest praktycznie brak możliowości ich wydania poprzez dosyć ubogi rynek. Według mnie lepszym pomysłem byłoby wprowadzenie NPC sprzedającego matsy na WoE za trochę zawyżoną cenę, dzięki czemu możnaby było wydać na coś swoje pieniądze.

  • Naprawdę wspaniały pomysł!
    Ci co gromadzili zeny na ekwipunki chodzące na rynku za kilkanaście/kilkadziesiąt milionów będą mile zaskoczeni.

    • Tych co mają dużo zeny akurat najmniej to zaboli, wszystkie itemy też będą chodzić prawdopodobnie 3x mniej.

      • Jeśli itemy będą chodzić po 3x mniej, to proporcja zeny zarabianych do wydawanych będzie taka sama jak teraz, czyli nic się nie zmieni (jedynie dla tych, co dużo u npca kupują).

      • Bardzo bym się zdziwił jakby w sklepikach znalazły się itemki 3x tańsze. Po tych zmianach każdy będzie chciał jak najszybciej odzyskać “stracone” zeny.

  • Totalna glupota, nie rozumiem takiego posuniecia, jak napisal Storch zeny rosna poprzez sprzedaz przedmiotow z dotacji.

  • Bywały i głupsze, np. Wyłączenie fw na mapach. Na darku i tak to nic nie zmieni, bo jedyne itemy jakie tam sprzedaje sie do npc to śmieci, które nie chce wyrzucać się na ziemie. Już lepszym pomysłem było by wrócenie do prastarej metody “wipe” itemów ; ).

  • A tak w ogóle to jaki to ma sens ?

  • Zeny rosną przez sprzedaż itemów z dotacji.

    • Ale te zeny nie wzięły się z kosmosu. Aby kupić item z doty za zeny najpierw trzeba je mieć.

      Twój post powinien wyglądać tak:
      “Zeny na koncie Sellusia rosną przez sprzedaż itemów z dotacji.”

      Zmiana mi się nie podoba, teraz soilowanie będzie przymusem żeby wyjść z kasa na prostą.

      • Chyba że itemy z doty można drogo sprzedawać u NPCa a ja nic o tym nie wiem :\

  • Nadmiar Zeny można zmniejszyć w inny sposób. Np. poprzez stworzenie prostych Guild Halli, gdzie będzie można kupować NPC za Zeny (podobno mapy są gotowe).

  • pomysł z zenami to najgłupszy pomysł jaki tu zagościł. kiedykolwiek.

Obecnie nie ma możliwości komentowania.

Facebook

Archiwum